Sabtu, 21 November 2015

Perbezaan antara Tupai dan Swirl Marks

Perbezaan antara Tupai dan Swirl Marks




Tupai
Swirl Marks
     1.     Sejenis Haiwan
1. Sejenis calar ringan atau halus
     2.     Tinggal atas pokok
2.Terdapat pada cat kereta
     3.     Berbentuk seperti Pikachu
3.Berbentuk seperti sarang labah-labah

  Banyak kereta di jalan raya sekarang mempunyai pusaran halus atau seperti sarang labah-labah. Anda mungkin tidak sedar tetapi dengan mata yang terlatih, tanda (Swirl Marks) memang hodoh. Tanda pusaran sini akan menyebabkan kurang bersinar dan memberikan kesan kepada penampilan keseluruhan.
Istilah Sarang labah ini sering digunakan oleh detailer atau professional dan dapat dilihat dibawah sinaran cahaya matahari atau dikenakan dengan lampu putih. Sarang labah ini terjadi disebabkan kesilapan menggunakan pad wax atau polish yang tidak berkualiti.

   Anda juga perlu berhati-hati apabila menggunakan Automatik Carwash dan menggunakan kain yang salah kerana ia salah satu sebabnya terjadi tanda pusaran. Pastikan anda tidak menggunakan tuala perempuan, span dan kain yang terjatuh ke tanah.Kain yang terjatuh di atas tanah,sukar melihat zarah-zarah yang melekat. Yang paling penting sekali adalah menggunakan Microfiber towel untuk membersihkan kereta anda.

Dapatkah sarang labah ini dikeluarkan?

1.     Ya, tetapi dengan pelbagai teknik. Teknik yang selalu digunakan oleh detailer adalah dengan menggunakan Swirl Remover. Kaedah ini biasanya membuang tanda pusaran yang berada di clear coat pada cat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cuci seat dan full interior Honda city

 cuci kusyen kereta kotor kami boleh buka seat dan carpet bawah jika kekotoran luar biasa