Isnin, 2 November 2015

Tip menjaga cermin kereta

Tip menjaga mencuci cermin kereta


Menjaga Cermin bukan setakat bersih tetapi penting untuk memandu dengan selamat. Anda boleh melihat banyak kekotoran minyak, tahi burung dan habuk yang boleh menjejaskan pandangan ketika memandu. Jika kurang penjagaan ia akan menjadi semakin buruk yang mengakibatkan kerosakan pada coating cermin. Kesan ini lebih jelas memandu ketika hujan.

1. Semasa mencuci cermin sisi, pastikan anda menurunkan cermin sedikit bagi mencuci di bahagian atas cermin. Ramai pemilik kereta terlupa mencuci di bahagian ini.

2.SEBAB –SEBAB UTAMA  CERMIN KERETA KABUR DAN BERKABUS?    
  
a. Coating pada cermin sudah rosak.
b.Memandu ketika hujan.
c.Tukar cermin baru selalunya tiada coating perlindungan.
d.Kurang menjaga cermin daripada kekotoran luar seperti keadaan udara yang berhabuk,terdedah      kepada minyak apabila parking di restoran ,tahi burung , pencemaran kilang dan asap kereta
e. Kerap menggunakan wiper membuatkan coating menjadi nipis.

2.       Pastikan cuci luar dan dalam cermin. PERHATIAN: Guna produk yang betul apabila mecuci cermin dalam kerana  cermin dalam mempunyai tinted. Pilih produk yang bertulis NO AMMONIA bagi megelakkan Tinted tidak rosak.

3.       . Jangan salah anggap bahawa cermin dalam tidak kotor kerana cermin dalam selalunya terdedah kepada minyak yang terdapat di badan kita , asap rokok dan kelembapan daripada nafas kita.

4.       . Kami mengesyorkan menggunakan 3x MicoFiber untuk mengelap dan sentiasa melipat-lipat  bukan hanya menumpukan satu bahagian sahaja

5.      Jangan mencuci cermin di bawah matahari .

6.    . Sebenarnya mencuci cermin di bahagian dalam memerlukan kesabaran. Sukar mengelap di hujung-hujung sudut cermin. Jika anda mencuci cermin di bahagian pemandu, anda perlu berada di bahagian penumpang bagi memudahkan pergerakan badan dan tangan untuk mencuci.
a
a  


7.     Untuk protection anda perlu apply coating di semua cermin khususnya bahagian depan. Banyak kelebihan seperti:
a)      Pandangan menjadi lebih jelas ketika memandu waktu hujan
b)      Memandu dalam keselesaan  dan fokus
c)       Senang untuk di cuci dan lap
d)      Mencegah kerosakan


8.      .  Sekianlah Perkongsian maklumat . Untuk maklumat lanjut boleh layari FB family Auto Detailing


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

cuci seat dan full interior Honda city

 cuci kusyen kereta kotor kami boleh buka seat dan carpet bawah jika kekotoran luar biasa